Поштовани,
У наставку прослеђујемо обавештење о првом пробном завршном испиту. *************************************************************** ОСНОВНА ШКОЛА – Директору – Наставницима – Стручним сарадницима ПРЕДМЕТ: Онлајн тестирање за ученике 8. разреда – први пробни завршни испит Поштовани, Као и претходних година, Министарство просвете, науке и технолошког развоја планира да спроведе завршни испит на крају основне школе, како би се ученицима обезбедило стицање сертификата о завршеној основној школи и омогућило спровођење законом регулисане процедуре уписа у средње школе. Имајући у виду актелну епидемиолошку ситуацију у земљи и мере које је донела Влада Републике Србије, одлука о времену и начину полагања завршног испита биће донета накнадно, по окончању забране кретања. Са надом да ћемо овај испит успети да спроведемо пре завршетка текуће наставне године, намеравамо да интензивирамо активности које би помогле ученицима осмог разреда да се припреме за завршни испит. С тим у вези, донели смо одлуку да спроведемо онлајн тестирање којим ћемо ученицима осмог разреда омогућити самопроцену знања и то би био први пробни тест који је у складу са тренутним могућностима рада од куће. Основна сврха овог тестирања је да ученици стекну увид у то да ли су напредовали до очекиваних стандарда постигнућа у предметима који су обухваћени завршним испитом и да у односу на резултате пробног завршног испита, по потреби, додатну пажњу посвете одређеним областима у оквиру појединих предмета. Од директора, наставника и стручних сараднике се очекује да мотивишу ученике да се у што већем броју, а у складу са техничким условима којима располажу, укључе у ово тестирање, како би добили правовремену објективну повратну информацију о свом постигнућу, која треба да им послужи као смерница за даље учење и припрему за завршни испит. Резултати теста се неће оцењивати, јер се тестирање одвија у недовољно контролисаним условима да би се обезбедила поузданост резултата. Зато је неопходно подстицати ученике да самостално реше тестове, без обзира на крајњи резултат, јер ће једино тако имати прави увид који ће им послужити за даље планирање учења, а уједно обезбедити и реалнија очекивања од завршног испита. Након завршеног тестирања, ученици ће добити резултате, а предметни наставници ће путем успостављених канала комуникације сазнати које су области ученици савладали и шта им представља тешкоћу, да би се томе могли посветити током даљег рада. На основу ових размена, наставници треба да планирају подршку ученицима у склопу припрема за завршни испит, које се за сада такође одвијају учењем на даљину. По нормализовању услова рада, спровешће се и други пробни завршни испит којим ће бити тестиране процедуре, што значи да ће ученици имати више прилика да провере своје знање. Техничке припреме за спровођење онлајн пробног завршног испита Онлајн тест (први пробни завршни испит) за самопроцену знања ће се реализовати преко платформе mojaucionica.gov.rs. Ученици ће платформи приступати користећи исте налоге који су за потребе приступа платформи Microsoft Teams достављени школама у периоду од 20. до 23. марта 2020. године на адресе електронске поште које су школе унеле у информациони систем Доситеј. Потребно је да директори провере да ли су за свако одељење 8. разреда добили табелу са налозима за приступ платформи Microsoft Teams и да ли су табеле достављене одељењским старешинама. Такође, заједно са одељењским старешинама треба да провере да ли је сваки одељењски старешина добио довољан број налога, јер се сваком ученику из одељења може доделити по један налог. Уколико директор утврди да недостаје табела за неко одељење или да у некој од табела за одељења не постоји довољан број налога, неопходно је да поступи по упутству које је достављено у истој поруци којом су школи достављени налози (односно, у случају школа које су прве добиле налоге, у накнадном обавештењу које је послато у истом периоду када и поруке са налозима). Све поменуте поруке су стигле са адресе digitalna.nastava@mpn.gov.r Уколико нека школа није у могућности да приступи примљеној поруци са налозима, а исти нису већ подељени наставницима и ученицима, неопходно је да се обрати на адресу digitalna.nastava@mpn.gov.rs (избегавати обраћање, осим у случају да је заиста неопходно, како не би дошло до загушења ресурса и како би онима којима је потребно, помоћ стигла правовремено). Претходне провере, закључно са евентуалним слањем захтева за додатним налозима за ученике 8. разреда школе треба да спроведу што пре, најкасније до четвртка, 9. априла 2020. године. Рок за слање захтева за добијање додатних налога је 9. април 2020. и то према упутству које сте добили у поруци у којој су достављени налози за платформу Microsoft Teams, а које су школе добиле на адресу електронске поште са адресе digitalna.nastava@mpn.gov.rs у периоду од 20. до 23. марта 2020. године. Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања је припремио демо верзију теста “Упознај окружење за самопроцену знања”, који треба да послужи ученицима да се на време, пре тестирања упознају са платформом. Након што од одељењских старешина добију налоге, очекује се да ће ученици од 14. априла 2020. године моћи да приступе платформи како би проверили приступне параметре, упозали се са окружењем, погледали упутства и урадили демо тест. Демо тест ће имати четири питања како би ученици имали прилику да виде какав тип питања их чека на тесту и моћи ће да се упознају са начином решавања. Термини за онлајн тестирање
Додатне информације за наставнике: Веб место mojaucionica.gov.rs и платформа Моја учионица TeslaEDU су на располагању наставницима и ученицима за реализацију наставе на дањину. Платформа представља алат за једноставније праћење учинка, оцењивање, праћење пристуства, дискусију, напредак ученика, једноставно приступање лекцијама, домаћим задацима, тестовима и комуникацију са ученицима. Уз могућност повезивања садржаја са других платформи као што је РТС Планета, Моја učionica – TeslaEDU представља јединствен систем који учење чини интерактивним. Све додатне информације и упутсва налазе се на наведеном веб месту. Срдачно, Министарство просвете, науке и технолошког развоја |