Након обиласка Пољопривредне школе потписан је Споразум о сарадњи у вези ученичких задруга. Споразум су потписали министар Шарчевић и градоначелник Града Пожаревца Бане Спасовић. Овим споразумом се омогућује ученичким задругама да се формирају као правна лица и први тај споразум је потписан управо у Пожаревцу. Ученичке задруге међу којима је и Ученичка задруга ,,Десанкин врт“ ће сада моћи да конкуришу на конкурсима које расписује Град Пожаревац. Градоначелник је овом приликом рекао да ће свих 15 школа у Пожаревцу имати ученичке задруге и да ће на тај начин моћи да приходују продајом својих производа а да та средства могу да користе за набавку уџбеника, прибора, помоћ социјално угроженим ђацима као и за лечење болесних ученика. Спасовић је још рекао да ће град омогућити бесплатне штандове на свим манифестацијама за ученичке задруге.
Ученичка задруга „Десанкин врт“ је радно поизводна организација ученика, радника Школе као и родитеља ученика који своје интересе остварују кроз реализацију овог програма. Задруга све своје активности реализује у саставу Школе.
Циљ и задаци рада задруге су:
- Развијање позитивног односа према раду и стваралаштву,
- Повезивање наставе са производним и другим друштвено-корисним радом;
- Развијање свести о колективном раду, сарадњи и међусобном помагању;
- Развијање одговорности за предузете обавезе и дужности и поштовање рада и радне дисциплине;
- Остварење добити и њено распоређивање за намене утврђене законом и Правилником о раду задруге.
- Уређење и развој школе и сопствене средине;
- Стварање бољих услова за живот и рад у Школи.
Оправданост:
- Правни основ за рад ученичке задруге је у одредбама Закона.
- Овај специфичан облик заједништва ученика, наставника и родитеља заснива се на чињеници да се заједничким активностима увек остварује више и боље.
- У нашој Школи постоје одговарајући материјални, кадровски искуствени и други услови за рад ученичке задруге.
- Ученичка задруга се потврдила као најпогоднији облик радног васпитања који младе припрема за живот, рад и стваралаштво.
- Ученичка задруга је модеран облик образовно васпитног рада који значајно доприноси потпунијем и ефикаснијем остваривању циљева и задатака школе па је треба схватити, примењивати и организовати као облик рада са ученицима кроз који се на најбољи начин може допринети радном, економском и еколошком образовању и васпитању.
Карактеристике рада у Ученичкој задрузи ““ (повезаност основне функције школе и задруге):
- Рад се заснива на активностима које су у складу са интересовањима ученика, могућностима Школе и потребама средине;
- Обједињују се знања из више наставних предмета и наставних области;
- Користи се више извора знања;
- Осмишљене су везе између школских знања, интересовања ученика и свакодневног живота;
- У радним активностима доминирају активне методе (кооперативни и тимски рад, решавање проблема, учење путем открића, разговори, практичне активности и др.);
- Постоји јасно утврђен циљ какав производ или услугу треба остварити на крају процеса рада;
- У раду се успостављају сараднички односи;
- Ученик-задругар се посматра као целовита личност која планира, ствара и одлучује.