Активност новинарске секције,школске библиотеке и Ученичког парламента
Интервју
Чланови новинарске секције интервјуисали су групу ученика седмог и осмог разреда на тему развоја читалачких навика како би чули њихова мишљења о
значају читања,развијања активног читања са циљем публикације и истицања значаја књиге.
*Садржај анкете:
1.Шта мислиш зашто је важно да се развијају читалачке навике код ученика?
2.Које књиге највише волиш да читаш?
3.Колико времена одвајаш за читалачке активности(не односи се само на градива)?
4.Која је твоја омиљена књига и зашто би је препоручио/ла другима?
5.Које су твоје препоруке за развој читалачких навика,кроз које све активности могу да се развијају?
*Најзанимљивији одговори ученика:
1.-Мислим да је важно да се развијају читалачке навике због тога што деца своје слободно време проводе на телефонима уместо да обогате свој речник и науче нешто ново.(ученица седмог разреда)
-Сматрам да је важно да се развијају у што ранијем периоду због обогаћења речника и уопште комуникације са другима.(ученик осмог разреда)
2.-Највише волим да читам авантуристичке књиге.(ученица седмог разреда)
-Омиљени су ми драмски текстови јер су подељени по улогама.(ученица осмог разреда)
3.-Не много.Углавном читам лектире због превише обавеза у школи. (ученица седмог разреда)
-Викендом највише читам јер имам тада највише слободног времена и то не буде више од сат времена.(ученик осмог разреда)
4.-Омиљена књига ми је ,,Марга“.Препоручила би је другима који воле авантуристичке књиге.Говори о девојчици која се суочава са разним невољама.(ученица седмог разреда)
-Моја омиљена књига је ,,Мој слатки живот“.Говори о једној девојчици која доживљава падове и успоне и препоручила бих је свима који воле савремене књиге.(ученик седмог разреда)
5.-Било би лепо када би се издвојио један час српског језика када би на том часу ученици донели своју омиљену књигу и препричали шта се у њој ради.Мислим да би се тако заинтересовао за одређену књигу и можда би желео да је прочита.(ученица седмог разреда)
-Можда би на часовима грађанског васпитања ученици могли да ураде неке радионице и презентације на ову тему како би подигли свест о својим читалачким активностима на виши ниво.(ученик осмог разреда)
*Интервју су спровеле ученице новинарске секције Јована Павловић и Вања Чакара.
Реч наставника на тему развој читалачких навика
–У данашње време када је техника разосподарила на свим пољима наших живота посешна вештина је постала васпитати дете и научити га да књиге воли и да у читању ужива. У том поступку велику улогу имају родитељи, наставници и вршњаци. Много је разлога због којих би требало развијати љубав према књизи и навику читања у што ранијем узрасту. Добра књига подстиче развој инталигенције, повезиванје говорног и писаног језика, обогаћивање речника, доприноси развоју креативног мишљења, усвајању моралних вредности и хуманих порука. У раније време читање је била популарна активност пре појаве телевизије, компијутера и мобилних телефона. Развој читалачких навика развија се не само читањем школске лектире већ и најразличитијих чланака, часописа, књига различите тематике и слично. Издвајам неке предлоге за развој читалачких навика:
- Изаберите праве књиге у којима ћете да уживате, истражујете и сами бирајте према вашим интересовањима.
- Уживите се у оно што читате, ставите се у ситуацију јунака да би сте боље разумели прочитано.
3.Разговарајте и дискутујте о прочитаном са другарима, родитељима, наставницима.
- Будите активни члан школске и градске библиотеке.
(Наставница српског језика:Дивна Илић)
Школска библиотека препоручује пет актуелних наслова:
– ,,Бонтон за сваког ђака’’ Бојана Матијевић и Милица Јовановић
– ,,Хајдемо у Африку’’ Јован Алексић
– ,,Учимо шах’’ Милорад Ковачевић и Горан Милосављевић
– ,,Пет пријатељица за мјузикл’’ Теа Стилтон
– ,,Анђео је надлетао Бруклин’’ Иштбан Бекефи.
~~~~~~~~ ПОСЕТИТЕ НАС јер како је рекао Марк Твен:
,,Особа која не чита нема никакву предност над оним који не зна читати.“